BAM
Gudenåløbet 2018

Gudenåløbet 2017 gav deltagerrekord.

Glæd dig til næste udgave 26. maj 2018.

Cafèen tilbyder

                                                                                                                           

     Se ugens

MANDAGS- OG ONSDAGSMENU

Vejret i Bjerringbro

dmi

Bjerringbro

Platinsponsorer
Guldsponsorer
Træning

Mandag kl. 17:30

Onsdag kl. 18:00

Torsdag kl. 18:00

Lørdag  kl. 09:00

Start fra Hallen    

Løberuter onsdag

Følg Gudenåløbet

FACEBOOK
Sikkerhed!
  

Brug gule veste/jakker og gerne med reflexbånd!

HUSK! Overhold færdselsreglerne!

-----------------------

JAGT - DATOER:

Kjællinghøl: 2017/18:

pt. intet oplyst

Vejledning om færdsel i skov.

 
« Tilbage

Medlemsindlæg

Kirsten fortæller fra Gøteborg-2007

Less is more

Det er søndag aften, madpakkerne er smurt og det sure løbetøj bumler rundt i vaskemaskinen og her sidder jeg glad, med ny energi på batterierne og med trætheden i kroppen på den fede måde. Bag mig summer en rigtig god rejseoplevelse kombineret med et godt løb i benene.

Fredag eftermiddag var ellers hektisk. Arbejdslivet fylder godt i danskernes liv og levner sjældent overskud til noget ganske særligt, hvorfor et overblik over weekendens program var svær at få plads til. Derfor blev Gøteborg turen en stor positiv overraskelse. Hvorfor vælger 40.000 løber at valfarte til Gøteborg? Vi taler trods alt ”kun” om et halvmaraton de fleste løbere kan forberede sig til over kort tid og som de fleste løbeklubber i Danmark med respekt for sig selv, udbyder i en lind strøm. Dette spørgsmål kan besvares med mindst fem vægtige grunde.

Turen er umådelig smuk, er krævende med mange lange stigninger, der er mange glade tilskuere (heja Denmark), løbet er vel tilrettelagt med væskedepoter og forskudte startgrupper og det hele slutter med en køn medalje og en rigtig god kop kaffe med kex til (vaffel chokoladebar). Alt dette kombineret med en god rejseoplevelse som Gøteborgudvalget skal have stor ros for og mange tak. På intet tidspunkt var der tvivl om, hvordan og hvornår vi skulle komme fra A til B. Først med bus, så med færge, så en svensk bus med BAM skilt, igen svensk bus med BAM, løb, sporvogn, gå, svensk orange bus, færge, dansk bus og vi var atter i Bjerringbro.

Forplejningen før og efter løbet var i særklasse. Godt med rundstykker, baguettes, vand, kaffe og frugt. Efter løbet deltog alle i restaurantbesøg i Liseberg, hvor der er en magisk stemning af lys lethed og Karlsson på taget. Vi konstaterede også at svensk ikke er dansk – langt fra! Flere fik en gastronomisk overraskelse. Efter middagen var der lidt spredning. 8 skulle bare en tur i Balder, en kæmpe stor og hurtig trærutschebane, andre nød deres lækre værelser med magisk bløde senge og hele 3 hovedpuder. I luksushotellets blærede foyer bød aftnen og natten på dejlig pianobar (verdensberømt pianist vist mest kendt i Sverige). Flere BAM løbere havde svært ved at løsrive sig og fik derfor endnu en noget kort nat. Bent Rene blev iklædt sin jakke og galanteriet kostede kun 20 kr.(godt det kun var i svenske kroner).

Morgenmadsbuffeten var overdådig! Skolelæreren gjorde store øjne og var myke glad for, at hun var stået op i god tid. Kort fortalt: ”Prøv det”! 8.30 sharp hentede en meget veloplagt svensk buschauffør os ved indgangen. Bent var lidt bekymret for at overlade ham bagagen (det er jo ikke til at vide, hvad der efterhånden koster 20 svenske kroner) og bankmanden Kim Ilsvard tænkte, at vi nok havde givet for meget for den bus, siden chaufføren var så hjælpsom og venlig.

De fem debutanter i gruppen klarede både turen og løbeturen til ug. Sundhedsplejersker plejer at råde de unge mennesker inden første gang. Det skal være noget særligt, det skal være trygt og med en du kender godt og har tillid til. Den første gang vil du altid tænke tilbage på og sammenligne alle andre gange med, så planlæg den nu godt! Gøteborg ½ maraton er et godt bud på første gang. Så til debutanterne: Modigt men godt valgt første ½ maraton!

Gøteborg turen klemte hjertet og inkasserede et hak ved ”must do again” listen. Det er muligt at få en super intens og mættende løbeoplevelse uden ekstra fridage, uden gennemtæsket ben, uden lange udmattende trænings pas, uden særlig diæt, uden familiære afsavn, uden tung kuffert og i særdeleshed uden afsavn af selvforkælelse. Less is more.


Kærlig hilsen
Kirsten Gade Nielsen

Andre Medlemsindlæg

Kontakt: Webmaster (klik)