BAM
Gudenåløbet 2018

Gudenåløbet 2017 gav deltagerrekord.

Glæd dig til næste udgave 26. maj 2018.

Cafèen tilbyder

                                                                                                                           

     Se ugens

MANDAGS- OG ONSDAGSMENU

Vejret i Bjerringbro

dmi

Bjerringbro

Platinsponsorer
Guldsponsorer
Træning

Mandag kl. 17:30

Onsdag kl. 18:00

Torsdag kl. 18:00

Lørdag  kl. 09:00

Start fra Hallen    

Løberuter onsdag

Følg Gudenåløbet

FACEBOOK
Sikkerhed!
  

Brug gule veste/jakker og gerne med reflexbånd!

HUSK! Overhold færdselsreglerne!

-----------------------

JAGT - DATOER:

Kjællinghøl: 2017/18:

pt. intet oplyst

Vejledning om færdsel i skov.

 
« Tilbage

Bjerringbro Løber

Valg af løbegruppe


BAMs træningskompendie beskriver alt om BAM's træningsmetoder, og kaldes: BAM`s træningsmetoder "Kort og Godt", skrevet af træner ERIK ALBRECHTSEN.

Vælg tempo og træningsplan for 2016, læs nedenstående:

BLÅ GRUPPE: Nybegyndere som afslutter W & R, og øvrige let øvede som kan løbe 6 km uden stop, vælger blå gruppe, såfremt deres mål er:
1. at kunne løb 6 km fast nogle gange om ugen året rundt.
2. eller at kunne løbe 12 km til november (Egeskovløbet - 6 eller 12 km).Blå gruppe løber onsdag med temposættere i følgende tempi:
7:30 - 8:00 Her må tempoet svinge i intervallet, alt efter gruppens sammensætning på dagen. NB: denne gruppe vil også være god at vælge, såfremt man genoptræner efter en skade.
7:00 fast max. tempo, dog lavere tempo ved bakker/vind.

Der løbes på begge hold efter: den BLÅ plan i alle grupper, hvis du vil løbe mindre drejes der fra, og du løber selv hjem efter anvisning fra din temposætter.

GRØN GRUPPE:
Mere erfarne løbere med min. 1 års løbeerfaring: kan vælge GRØN plan. Denne plan er beregnet for løbere, som vil vedligeholde grundformen og evt. vil udbygge til ½ og hel maraton ila. året (Se specifikke planer eller spørg din træner). Tempo: 7:00 - 6:30 - 6:00 - 5:30 - 5:00, Her er skiltetempoet fast og afspejler tempoet under optimale forhold, altså tempoet ved godt løbevejr ud af fast vej, uden vind.


SPECIFIK MARATHON TRÆNING:
Ønsker du specifik løbetræning, og ønsker et gennemprøvet program så kontakt formand for trænerudvalget Morten Egelund Hartvig, for nærmere information. Programmer kan findes under programmer.

NB: Ovenstående vejledning er kun en grov skitse til at finde den rette løbegruppe onsdag, og er ikke et endeligt valg, da man frit vælger gruppe fra gang til gang, alt efter humør / lyst mm.


VIGTIGT:
Klubben anbefaler, at man onsdag vælger en løbegruppe, hvor man kan løbe med overskud (snakke tempo). Er du i tvivl, spørg din træner/temposætter til råds.

     

BAM TræningsplanerBAM Træningsplaner
blå plan mål 6/12 kmblå plan mål 6/12 km
Grøn Plan mål 12km og overGrøn Plan mål 12km og over


Andre Bjerringbro Løber

Kontakt: Webmaster (klik)