BAM
Gudenåløbet 2019

Gudenåløbet 2019

Lørdag 1. juni 

 Tilmelding åbner 2. februar
Her
Cafèen tilbyder

                                                                                                                           

     Se ugens

MANDAGS- OG ONSDAGSMENU

Vejret i Bjerringbro

dmi

Bjerringbro

Platinsponsorer
Guldsponsorer
Træning

Mandag
kl. 8.30 & 17:30

Onsdag
kl. 18:00 & 19.30

Torsdag kl. 17:30

Lørdag  kl. 09:00

Start fra Hallen    

Løberuter onsdag

BAM på Facebook
BAM   
GUDENÅLØBET
Sikkerhed!
  

Brug gule veste/jakker og gerne med reflexbånd!

HUSK! Overhold færdselsreglerne!

-----------------------

JAGT - DATOER:

Kjællinghøl: 2017/18:

pt. intet oplyst

Vejledning om færdsel i skov.

 
« Tilbage

Forum

Dato: 15/03-19 18:04:56
Navn: Kim Ilsvard Jensen
5.00 min/km gruppen om onsdagen (fra den 27/3)
På de sidste 2 løbeture, er der blevet drøftet muligheden for at lave små temposkift på turen, uden at det går ud over dem, som ikke kan/vil/ønsker at lave disse temposkift.

Jeg forestillede mig at vi gør det således, såfremt der er opbakning til det:
Opvarmning og løb de første 3 km som vi plejer. Herefter løbes den næste km (dvs fra 4 til 5 km) i 4.45 min/km. Det samme gør sig gældende for 7 til 8 km.

Vi holder naturligvis det samlede gennemsnit over hele løbeturen på 5.00 min/km som vi plejer, hvorved vi på den 5.- og den 8. km løber tilsvarende langsommere, dvs 5.15 min/km.

På den måde kan alle være med, uanset om de blot ønsker stabilt 5.00 min/km hele vejen, eller gerne vil lave 2 små temporyk.

Jeg skal nok sørge for at styre det, og er garant for at der bliver reguleret ned i tempo efter hvert ryk, som præcist modsvarer det tempo som vi øgede med.

Dermed kan der aldrig blive en afstand mellem dem som ikke ønsker at lave temporyk, og dem som gennemfører dem, som er større end 15 sek. Så vi kan dermed se hinanden hele tiden.

Hvorfor lave små temporyk ?
Det er vigtigt at lave nogle planlagte temposkift ind i mellem, for at bryde ensformigheden i den rytme man har, således at der kommer variationer i løberytmen.

Kroppen er måske vant til at løbe f.eks 5.00 min/km hele tiden, og bryder man ikke denne grænse ind i mellem, kommer man på et tidspunkt til et plateau hvor man ikke udvikler sig som løber mere, men blot vedligeholder formen (som også er helt ok, hvis det er det man gerne vil).

Ovenstående temporyk er ikke hårde, men det virker effektivt på sigt, så jeg tænker at vi prøver det i en periode, og evaluerer på det efter 3-4 gange.

Det skal ligeledes siges at ovenstående ryk, bliver afpasset efter ruten beskaffenhed, således at de gennemføres på nogenlunde flad vej/sti
Nyt svar
Nyt svar
Kontakt: Webmaster (klik)