


GUDENÅLØBET 2025 – BLEV IGEN EN FED LØBEOPLEVELSE.
Løbsudvalget bag Gudenåløbet 2025 vil gerne sende en stor tak til alle deltagere. Gående som løbere. Børn og voksne. Alle var med til at skabe en fantastisk stemning omkring Åpromenaden og ude på ruterne. Kæmpe tak til alle BAM medlemmer, øvrige hjælpere og sponsorer, som var stærkt medvirkende til, at Gudenåløbet 2025 blev endnu et succesfuldt løb i rækken. I 2024 endte vi på 395 deltagere. Dette antal voksede i år til 502, hvilket vi både er overraskede over og super glade for. Det ser ud til, at vi med Gudenåløbet tilbyder en attraktiv pakke for hele familien. En pakke med gå og løbe muligheder for alle og et målområde, hvor familien kan fortsætte den gode oplevelse fra ruterne. Når vi afholder Gudenåløbet, så håber vi altid på godt vejr. Det var vi også begunstiget af i 2025.
Vi har talt meget om vand i forberedelserne og det ser ud til, at der var nok vand til alle. Det gode vejr betød, at stemningen på Åpromenaden før, under og efter løbet var i top. Der skal lyde en stor tak til alle de frivillige, som gav den en ekstra skalle før, under og efter løbet. Jeres indsats er stærkt medvirkende til den positive stemning der er omkring Gudenåløbet. Positive tilbagemeldinger fra deltagere, sponsorer, tilskuere osv. er med til at give en god følelse af, at den indsats alle har lagt for dagen, har båret frugt. Hvis du som deltager eller hjælper har input til nye tiltag eller forbedringer i forhold til Gudenåløbet 2025, så vil vi i løbsudvalget blive rigtig glade og tage alle input med i planlægningen af Gudenåløbet 2026.
Foto Niels Jørgen Berg. Galleri
https://www.sportstiming.dk/event/15267
ENDNU EN GANG - EN STOR TAK FOR HJÆLPEN TIL ALLE.
På vegne af alle i løbsudvalget Jan Møller Nielsen
________________________________________________________________________________________________________
Klubtur – 19. + 20 september 2026.
Som tidligere skrevet, så har vi fået bekræftet fra Dansk Atletik Forbund, at vi har fået de 24 startnumre vi har ønsket til halvmaraton.
Onsdag 21. maj kl. 11.00 starter så salget af startnumre til 5 km og one mile.
Så de af jer der ønsker et startnummer til disse distancer bør være klar ved tasterne når tilmeldingen åbner kl. 11.00 på onsdag.
De præcise start tidspunkter 19. + 20. september 2026 er ikke tilgængelige på nuværende tidspunkt. Ud fra det vi ved nu, så har vi i bestyrelsen lavet en overordnet plan for klubturen på følgende måde.
1. Afgang fra Bjerringbro tidligt lørdag 19. september 2026.
2. Vi er fremme i København i god før starten på 5 km. ruten.
3. Overnatning i København fra lørdag til søndag.
4. Søndag er det halvmaraton løberne der skal i ilden.
5. Når halvmaraton løberne er kommet godt i mål, så vender vi næsen mod Bjerringbro.
Det betyder, at hvis du køber startnummer til one-mile, så skal du selv sørge for transporten til København lørdag. Herefter er du meget velkommen til at tilslutte dig klubturen med hensyn til overnatning, socialt samvær og hjemtransport.
Når køb af startnumre er afsluttet, kommer der et nyt opslag på hjemmesiden. Her skal du lave den endelige tilmelding til klubturen. Uanset om man har et startnummer eller ønsker at deltage som supporter. Vi håber på stor opbakning til klubturen. Alle BAM’ere er meget velkomne til at deltage.
VI SØGER FORTSAT TOVHOLDERE